کد خبر: 86998

ادامه تنش‌ها در غزه‌؛

آخرین اخبار از طوفان الاقصی/ خبر در حال تکمیل است

منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در 24 ساعت گذشته 481 فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیدند.

*بیست ویکمین روز عملیات طوفان الاقصی در حالی آغاز شده است که علاوه بر استمرار بمباران مناطق مسکونی غزه از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی،‌ تحرکات نیروهای کماندویی این رژیم طی صبح امروز (جمعه) از محور بیت حانون در شمال نوار غزه و همچنین شرق غزه برای ورود به این مناطق، پس از درگیری های شدید با نیروهای قاسم به شکست منجرشد.

*خبرگزاری فلسطینی شهاب: منابع محلی گزارش دادند که عبد الحافظ اسیر آزادشده قسام، در تیراندازی نظامیان صهیونیست هنگام حمله به شهر قلقیلیه به شهادت رسید.

*شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان به 7030 نفر افزایش یافت.

* میزان مواد منفجره پرتاب شده توسط ارتش اشغالگر اسراییل بر روی نوار غزه در طول نزدیک به ۲۰ روز تجاوز، بالغ بر ۱۲ هزار تن بود. به طور متوسط ۲۲ موشک ویرانگر در هر کیلومتر مربع در نوار غزه که مساحت آن بیش از ۳۶۵ کیلومتر مربع نیست و بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، پرتاب کردند. اسراییل ۱۷۰ حمله به مراکز بهداشتی انجام داده‌اند که بیشتر آنها وابسته به نهادهای بین‌المللی بوده‌اند. 

* دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که از آغاز نبرد طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته، ۳۲ خبرنگار در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیدند.

* طبق نتایج نظرسنجی‌ای که روزنامه عبری «معاریو» یک هفته قبل انجام داده بود؛ ۶۵ درصد شهرک‌نشینان صهیونیست از حمله زمینی در مقیاس بزرگ به نوار غزه حمایت می‌کردند اما با نظرسنجی جدید مشخص شد که تنها ۲۹ درصد از آن‌ها اکنون موافق ورود فوری به غزه هستند.

*ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه خطاب به جامعه جهانی گفت:«برای صلح و امنیت جهانی در مقابل جنایتکاران صهیونیست و حامیان آن به‌پاخیزید.»

* نخست وزیر ایرلند گفت که بحران کنونی نه در هفتم اکتبر آغاز شده است و نه با حمله زمینی به نوار غزه به پایان می رسد.

*الجزیره دقایقی پیش مدعی شد مذاکرات برای رسیدن به توافق آتش‌بس و توافق مبادله زندانیان بین حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری قطر «به سرعت در حال پیشرفت است.»

 

مرتبط ها